Zdobywanie nowych umiejętności i pogłębianie własnej wiedzy to konieczność na obecnym rynku pracy. Obecnie możemy zauważyć sporą popularność różnych kursów bądź szkoleń. Dużym zainteresowaniem cieszą się wśród kadry zarządzającej, np. na stanowisku kierownika lub menedżera. Najczęściej wybierane są szkolenia z zarządzania projektami, zatem poznajmy 5 powodów, które przekonają nas, że warto z nich korzystać.
Kontroluj swoje działania
Zwróćmy uwagę na to, że szkolenie z zarządzania projektami nauczy nas, jakie działania powinniśmy podejmować, by móc kontrolować ich przebieg. Dzięki temu wiele sytuacji nas nie zaskoczy, bo będziemy się ich spodziewali. Dotyczy to, nie tylko konfliktów, ale również problemów związanych ze sferą formalną. Wiedza, którą zdobędziemy, pozwoli nam na przewidywanie, ale też eliminowanie różnych niekorzystnych sytuacji. W ten sposób zyskamy stałą kontrolę.
Umiejętność rozwiązywania sporów
Praca w grupie wiąże się z ryzykiem pojawiania się sporów i odmiennych zdań. Niekoniecznie będzie to dotyczyło sfery prywatnej, ale również tej bardziej zawodowej. Szkolenie z zarządzania projektami sprawi, że szybciej będziemy dostrzegali problemy, jakie zaczynają pojawiać się w zespole. Poza tym nauczymy się rozwiązywać konflikty, ale też poznamy techniki, dzięki którym zminimalizujemy ryzyko ich wystąpienia, co przyniesie wiele zalet.
Korzyści z umiejętności szybkiego eliminowania konfliktów
- Dobra atmosfera w zespole,
- Energia skupiona na realizacji projektu,
- Dotrzymanie wszystkich terminów,
- Brak konieczności zmiany składu grupy.
Osiągaj zamierzone cele
Każdy projekt ma prowadzić do czegoś. Jednak nie wszystkie osoby potrafią sformułować właściwy cel. Dlatego szkolenie z zarządzania sprawi, że zyskamy taką umiejętność. Dzięki temu będziemy wiedzieli, gdzie dokładnie ma zmierzać projekt, co znacznie usprawni pracę. Pamiętajmy też o tym, że cel sam w sobie musi mieć określone cechy, np. być mierzalny i realny do zrealizowania, dlatego tak ważne jest to, żebyśmy wiedzieli, jak go sformułować.
Przygotuj plan
Szkolenia zarządzanie projektami to też dobra okazja do tego, żebyśmy nauczyli się planować. Dzięki temu stworzymy odpowiedni harmonogram, w którym określimy daty poszczególnych etapów projektu. Jednak najważniejsze jest realne ocenienie, kiedy możemy rozpocząć i zakończyć pracę nad nim. Bez gruntownej wiedzy możemy nie wiedzieć, jak to zrobić.
Poradzisz sobie z ryzykiem wpisanym w projekt
Wszystkie projekty są związane z jakimś ryzykiem. Nie zawsze dotyczy to zrealizowania celu, ale czasem np. dotrzymania harmonogramu lub dobrego oszacowania budżetu. Dlatego konieczne jest to, żebyśmy wiedzieli po pierwsze, jak zminimalizować to ryzyko, a po drugie, jak sobie poradzić w takiej sytuacji. Właśnie z tego powodu konieczna jest nam odpowiednia wiedza, dzięki której przygotujemy dobry plan awaryjny. W ten sposób nadal będziemy mogli osiągnąć założony cel, ale przy wykorzystaniu innych środków lub metod.