Jak ograniczyć koszty prowadzenia firmy?

Jak ograniczyć koszty prowadzenia firmy?

Koszty prowadzenia firmy to problem wielu przedsiębiorców. Kiedy się one mnożą, prowadzenie działalności staje się mało opłacalne. W takich sytuacji ma się dwa wyjścia. Pierwszym jest zwiększenie przychodów poprzez wzrost sprzedaży. Drugie rozwiązanie to obniżenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Ograniczenie kosztów pomoże zarówno w minimalizowaniu wydatków, jak i w zwiększeniu zysków dla właściciela. Oszczędzanie na prowadzeniu firmy musi być jednak przemyślane, a przede wszystkim nie szkodzić jej. Na jakich kosztach można oszczędzać, jednocześnie nie szkodząc interesom przedsiębiorstwa?

Jak zacząć oszczędzać na kosztach firmowych?

Koszty firmowe – jedni je mnożą, inni tną. O oszczędnościach warto pomyśleć, gdy koszty są zbyt wysokie i więcej się traci na prowadzeniu firmy, niż zarabia. Pierwszym krokiem we wprowadzeniu oszczędności jest przejrzenie wszystkich finansów firmy i ustaleniu co można usprawnić, z jakich działań zrezygnować, a w przypadku, których znaleźć tańsze alternatywy. Warto pamiętać, że oszczędności w firmie nie zawsze oznaczają duże cięcia. Często już proste zmiany potrafią znacznie ograniczyć koszty i przyczynić się do zwiększenia zysków.

Zapomnij o delegacjach i spotkaniach na mieście

Dla wielu firm spotkania z klientem to konieczność. Często, aby spotkać się z klientem, konieczna jest podróż do innego miasta, czyli delegacja. Klientów zaprasza się też na kawę czy obiad na miasto. Wszystko to zwiąże się z wydatkami z firmowej kasy, a także czasem, jaki poświęca się np. na dojazd na miejsce spotkania. O wiele oszczędniej i sprawniej spotkania można organizować online. Dziś nie jest to szczególnie trudne. Skorzystać można z telefonii internetowej, komunikatów, programów to wideo-i telekonferencji. Dają one szansę na bezpośrednią rozmowę z klientem, nawet tym, który znajdują się na drugim końcu świata. Sięgnięcie po zdobycie nowoczesnej technologii to duża oszczędność.

Szkól się online

Rozwój jest niezwykle cenny, wie o tym każdy przedsiębiorca. Szkolenia czy seminaria potrafią jednak sporo kosztować. Czy chcąc ograniczać koszty firmowe, trzeba rezygnować z rozwoju? Otóż nie. Idealnym rozwiązaniem będzie skorzystanie np. z bezpłatnych szkoleń organizowanych w ramach funduszy europejskich. Drugim sposobem na tanie szkolenia jest skorzystanie z tych wirtualnych. Doszkalanie przez Internet ogranicza koszty dojazdów, ewentualnych noclegów, diet.

Postaw na e-księgowość

Oszczędności można poczynić również w obszarze księgowości. Małym krokiem będzie wprowadzenie e-faktur. Ograniczy to koszty zakupu papieru do drukarki i tonerów, a także wyeliminowanie kosztu wysyłek dokumentów papierowych. Chcąc uczynić większy krok w oszczędzaniu, warto rozważyć rezygnację z obsługi biura księgowego postawić na samodzielne rozliczanie się z fiskusem. Pozwala to obniżyć koszty średnio o 400 złotych. Samodzielne programy do księgowania online to koszt kilkunastu złotych miesięcznie. Dokładny cennik programu księgowości online dostępny jest na https://wfirma.pl/ksiegowosc-online. Podane ceny obejmują prowadzenie pełnej księgowości. Wykupując abonament, otrzymuje się dostęp do modułu wystawiania wszystkich typów faktur, księgowania dokumentów, rozliczania podatków, generowania deklaracji podatkowych i ZUS. Opcje te sprawiają, że na firmowej księgowości oszczędza się czas i pieniądze.

Wyeliminuj koszty związane z biurem

Wynajem biura wiąże się z bardzo dużymi kosztami. Prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą, warto rozważyć rezygnacje z wynajmu i postawić na coworking. Polega to na wynajmie biurka do pracy w przestrzeni współdzielonej z innymi osobami. W ramach abonamentu, który wynosi za dzień ok. 30-35 złotych otrzymuje się w pełni wyposażone burko, dostęp do sali konferencyjnej i sprzętu biurowego. Koszt coworkingu jest o wiele tańszy niż w przypadku wynajęcia tradycyjnego biura i opłata za media, z których się w nim korzysta.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*