Czy reklama outdoorowa jeszcze ma sens?

Czy reklama outdoorowa jeszcze ma sens?

Co do zasady reklama ma promować towary lub usługi w nowoczesny sposób, który jest aktualny, ale też dobrze przyjmowany przez społeczeństwo. Dlatego też agencje reklamowa czy firmy, które reklamują się na własną rękę ciągle poszukują nowych rozwiązań. Zatem niektóre techniki reklamy można już uznać za przeżytek.

Ale czy tak jest z reklamą outdoorową, czasem nazywaną reklamą offline? Skoro większość osób korzysta z Internetu, w tym z mediów społecznościowych? Tak naprawdę każda reklama ma sens, jeśli tylko wykonamy ją w ciekawy sposób i trafimy w grono odbiorców.

Jak zrobić reklamę outdoorową?

Reklama musi być dopasowana do odbiorcy. Jednak potencjalni klienci muszą ją też zobaczyć. Dlatego tak zawzięcie trwa walka o wolne miejsca a przestrzeni w samym centrum miasta czy przy głównych drogach i w pobliżu skrzyżować, na których czas oczekiwania na przejazd jest długi. W takich miejscach bardzo szybko można zobaczyć banery reklamowe, ale można też je zignorować.

O czym zapomina większość osób zamawiających samodzielnie reklamę outdoorową? O jakości. Takie reklamy drukowane są na różnych materiałach. Ale wbrew pozorom nawet najładniejsza reklama nie zwróci uwagi, jeśli po tygodniu będzie już przedarta czy zszarzeje. Zamawiając już gotowy wydruk reklamy trzeba postawić na materiał odporny na warunki atmosferyczne, który nie ulega tak szybko zniszczeniu. A do tego warto zamontować dodatkowe oświetlenie reklamy lub jeszcze na samym początku wybrać podświetlane miejsce. Wtedy o wiele więcej osób ją zobaczy, a także “czas wyświetlania” będzie dłuższy.

Od czego zależy czy reklama offline zostanie zauważona?

Ważna jest estetyka. Nawet gdy w jednym miejscu znajduje się wiele reklam to, ta najbardziej estetyczna będzie przyciągała wzrok. Ponadto baner reklamowy powinien być konkretny i zawierać tylko potrzebne informacje. Jeżeli planowane jest używanie jednej reklamy przez długi czas warto postawić na treści uniwersalne, które nie stracą ważności po miesiącu. Można samemu zrobić projekt reklamy lub zlecieć do agencji, która zajmuje się takimi projektami np.: firma Znajdź Reklamę. Jednak przede wszystkim trzeba znać swoich klientów lub rynek, aby wiedzieć co jest poszukiwane i jaka informacja w reklamie zachęci do podjęcia akcji. Reklamowanie offline jest trudniejsze, ponieważ osoba zainteresowana produktem czy usługą musi sama skontaktować się z firmą lub znaleźć jej stronę www. Nie następuje tu bezpośrednie przejście na jej stronę jak ma to miejsce w reklamach online. Dlatego warto też postawić na charakterystyczne treści, które wpadną w pamięć. Po spełnieniu tych warunków będzie widać, że i reklama outdoorowa ma sens.